2021. augusztus 15., vasárnap

Ausztria, Bécs, Belvedere (2021), SzG3 .

 

Én már többször voltam a Belvedere kastélynál, de magát a kiállítást még soha nem láttam (volt, hogy nem volt rá időm, volt, hogy a tömeg miatt nem tudtam jegyet venni), de most a Covid miatt alig volt látogató (a szokásos tömeghez képest). A szállásunkat is úgy választottuk ki, hogy szinte minden olyan látnivalóhoz kb egyforma közelségben volt. Ráadásul mindenhol meg tudtam oldani, hogy ingyen parkolhassak, ami a 4 nap alatt akár 100 eurót is elvitt volna, ha nem figyelek oda. Jelen esetben a Belvedere melletti Egyetemi Botanikus kert melletti utcában kell parkolni, ott ingyenes és mindkét hely nagyon könnyen elérhető.

A Belvedere nem csak pompás barokk kastély, hanem Ausztria egyik legértékesebb műgyűjteményének is otthont nyújt, amely magáénak tudhatja Gustav Klimt, Egon Schiele és Oskar Kokoschka néhány fő művét. Főleg a feleségem miatt néztük meg a kiállításokat (persze én sem tiltakoztam), mivel Klimt az egyik kedvenc festője és itt látható a legtöbb festmény tőle egy helyen. 

Savoyai Jenő herceg (1633–1736), a sikeres hadvezér és művészetbarát Lukas von Hildebrandttal építtette magának a Belvedere nevű nyári palotát. Figyelem, az alsó palota még most is felújítás alatt van (2021). A Belvedere gyűjteményének legértékesebb műalkotásai közé tartozik Gustav Klimt 24 festménye, többek között A csók és a Judit az arany festmények sorából. Főleg Klimt A csók című festménye világhírű. A 180 x 180 cm méretű festmény 1908/09-ben készült, és Klimtet ábrázolja barátnőjével, Emilie Flöge-vel, szerelmespárként. A csók valószínűleg Ausztria legértékesebb műalkotása. Találtunk egy Van Gogh képet is, zseniális. Ugyancsak ismert kép David alkotása: Az első konzul a Szent Bernát hágón. Utána néztem a Wiki-n, ez egy olyan kép, amelyikből David 5 változatot festett (tehát mindegyik eredeti David), ebből egy található itt a bécsi Belvederében. Rengeteg Schiele kép is van itt, ez azért annyira nem tetszett (nem nagyon tetszik a stílusa, de ez legyen az én bajom).

Egy "furcsaság": nálunk gyakorlatilag szinte minden múzeumban tilos a fotózás, itt ez természetesen megengedett (összesen néhány kép esetében van csak kiírva, hogy azt ne fotózzák), vaku nélkül, de ezt már szinte minden modern gép vagy telefon már tudja. Köztük Ausztria ékköveinek számító Klimt képeket is. ??????? (nálunk miért van tiltva a fotózás szinte mindenhol)

A kastély megtekintése után egy jót sétáltunk a kastélyparkban, azonban itt is látszott a Covid negatív hatása (legalább is én így gondolom), mivel a francia kertekre jellemző nyírt sövények eléggé elhanyagoltnak tűntek, a friss hajtások már akár 20-25 cm-re is kinyúltak, ezt régebben nem hagyták. Több szökőkút sem működött. Hiába, ha kevés a bevétel, kevesebb a kiadás (munka) is. Viszont az egész út alatt nem kellett megbirkóznunk az amúgy jelentős tömeggel, még a szűk belvárosban sem.

Vissza a főoldalra (katalógus)

A bejegyzés fotóalbuma ITT látható!

gyermekrajz kiállítás a főkapu előtt




Klimt kép
Van Gogh kép
Klimt kép
David kép



Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése