2022. május 15., vasárnap

Ausztria, Hirschwang an der Rax, a Rax (2022), SzG3

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

Az első napon szerettünk volna felmenni a Rax-ra, de annyira felhőben volt, hogy nem mentünk fel (helyette többek között megnéztük a Kaiserbrunnt). Így maradt a harmadik napra az ügy, meg az idő is jelentősen javult. Az időjárás változatosságáról csak annyit, hogy szinte végig jó volt az idő, viszont a kötélpálya felső végállomásánál, ahol ebédeltünk, már esett az eső, tartott vagy egy óráig tartott, utána megint össze-vissza volt az időjárás.

Korábban már többször jártunk itt, az eggyel korábbi kirándulásunknál fordult elő először, hogy csak mi ketten voltunk a kabinban (meg a "sofőr", róla nem tudjuk, hogy mit csinált, azon kívül, hogy ott volt). Most is csak mi ketten mentünk fel, pedig nem az  első járattal voltunk. A Raxon az Otto házig tényleg tiszták voltak az utak és igen jó kilátás volt a Schneeberg felé. Elérkezve az Otto házig (amely egy Ottó nevű főhercegről van elnevezve), mivel még korán volt az ebédhez, tovább akartunk menni a Neue Seehütte-ig, azonban itt már megint teljesen belepte a hó az utat, amely már nagyon nedves volt, csúszott, süppedt, nem lehetett tovább menni (a korábbi látogatásunkkor lévő hóhelyzet megtekinthető ITT. Kb. ugyanakkor voltunk itt, május elején, ennyit romlott a hóhelyzet). Így visszafordultunk. Ekkor már többen jöttek velünk szembe, és kiderült, zömmel magyarok. Volt egy egész gimnáziumi osztály, meg több pár, szerintem az osztálytól függetlenül (végül is mindegy). Az egész fennsík szerencsére tele volt szebbnél szebb alpesi virágokkal. Amikor visszaértünk a a felvonó felső végállomásánál található étteremhez, elkezdett esni az eső. Mivel még volt egy óránk a kabinunk indulásáig, bementünk ebédelni (a jegy vásárlásakor meg kell mondani mikor jönnénk le, ez rögzítve van a jegyen. A váróteremben van két automata, ott lehet módosítani az időpontot. Gondolom ez a probléma nyáron lehet égető, amikor mindenkit le kell hozni a hegyről, a kabin kapacitása viszont véges). Itt tudott a feleségem először igazi osztrák Kaiserschmarrn-ot enni, ez főleg a menedékházakban volt fellelhető. Nagyon finom volt.

Berggasthof
a Schneeberg látképe

Ottohaus

Vissza a főoldalra (katalógus)