2022. június 8., szerda

Ausztria, Steyr (2022), SzG3

 

Volt szerencsém a közelmúltban egy 8 napos osztrák-német-svájci utat szervezni magamnak. Sajnos most a feleségem nem tudott velem jönni, így egyedül mentem. Az első szállás Németországban volt (mint az összes többi is, sokkal olcsóbb, mint Ausztriában, Svájcnál pedig nagyon-nagyon olcsóbb), így oda felé nem sok helyet tudtam beiktatni Ausztriában. Steyr már régóta izgatott, de mivel nincs közvetlenül az autópálya mellett, így eddig elmentem mellette. Most viszont sikerült beiktatnom a város meglátogatását. A város a Steyr és az Enns folyók találkozásánál található. Már itt jelentkezett a szokásos parkolási probléma, ami végig kísérte az egész utat. A lényeg, a városmagon kívül egy eléggé lepukkadt negyedben letettem a kocsit, majd begyalogoltam a városba (legtöbbször ehhez a módszerhez folyamodtam). Némi gyaloglás után elértem a Lamberg kastélyhoz. A kastélyt meg lehet nézni kívülről, ha jól láttam, akkor rendezvényközpont és sok állami intézmény is volt benne. A kastélyból könnyedén le lehetett gyalogolni a városba, ami zömmel egy középen kissé szétnyíló hosszú utcából áll. Szebbnél szebb házak, templomok találhatóak itt, meg rengeteg étterem. Ha elérünk a két folyó összefolyásához, látjuk, hogy csapvíz tisztaságú víz folyik benne. Sorra vannak bennük a gátak, amik felduzzasztják a vizüket és amikor leesik a víz a gáton keresztül, akkor még oxigénnel is telítődik, ami jó a halaknak. Azt is megoldották, hogy sok helyen, le lehet menni egészen a vízig. Visszafelé találtam egy olyan ösvényt, ami a Steyr folyó fölött egy pallósoron ment végig két híd között, majd egy gyalogos hídon vagy át lehetett menni a másik oldalra, vagy egy lépcsősoron visszajutni a kastély bejáratához. Innen elmentem a Museumsbahn Steyrtal-hoz (Steyr völgy múzeumvasút), de az pillanatnyilag nem működött. Készítettem néhány fényképet, majd visszamentem az autómhoz és tovább indultam.

Megjegyzés: a beszámolókhoz csak néhány fotót fogok feltenni kedvcsinálás miatt, de mivel rengeteg képet készítettem, azok elérhetőek minden esetben a Fotóalbumon keresztül! Mindig a sárga ITT-re kell kattintani!

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

a Steyr folyó
a Steyr folyó
Pfarramt Steyr

Bummerlhaus
Marienkirche
Stadtplatz
Stadtplatz
St. Michael

Schloss Lamberg
Schloss Lamberg
Schloss Lamberg
Schloss Lamberg
Museumsbahn Steyrtal
Museumsbahn Steyrtal
Museumsbahn Steyrtal

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése