2024. május 16., csütörtök

Maissauer Amethyst GmbH (Amethystwelt Maissau), SzG3

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

Ausztriában nem sok helyben csalódtam, ez az egyik. Túlárazott, az egésznek egy lenyúlás jellege van. A Google Earth-n mindig elolvasom a véleményeket az adott helyről és zömmel nagyon pozitív vélemények voltak. Voltak persze negatív vélemények is, de ezeket főleg a kellemetlen tapasztalataim után olvastam el és láttam, hogy igazuk volt.

Lássuk a tényeket. Nekem, mint nyugdíjasnak 24,00 Euró volt a belépő díj (amúgy a normál felnőtt az 28,50 Euró). Összehasonlítva a német belépő díjakkal, borzalmasan drága (Neuschwannstein 15 Euró!, Ettal . Linderhof 10 Euró, stb.). Délután érkeztem, így a bányába már csak a 16:00-s vezetésre tudtam bemenni (ugyanekkor volt  a vezetés a drágakő házban is, így azt már nem tudtam megnézni. Összesen ez a két látnivaló van). Ez a kör alakú házban volt, ahol az egész idő egy nagyon nagy részét egy vetítés tette ki, eléggé gyerekes kivitelben. Néhány kiállítási tárgyat meg lehetett még nézni, majd lementünk a bányába. Ahogy nekem kiderült, az egész bányászat abból állt, hogy egy kb 10 m széles és kb 10 m mély árkot ástak folyamatosan, abból került ki az ametiszt. Ennek kb 30 m-es szakaszát lefedték és ezt mutatták be, némi kiállítási tárggyal. Nem szeretnék senkit azzal untatni, hogy eddig hány turisztikai (korábban tényleges) bányát láttam már, ez így finoman egy nudli volt. Ráadásul a bánya kijárata pont szemben volt a drágakő házzal, ahol azzal szembesültem, hogy a következő vezetés már holnap lesz.

Ennyi pénzért már össze hangolhatták volna a két helyen a vezetéseket, ha pedig a délután miatt már csak az egyik megnézhető, akkor adják kedvezményesen a jegyet. Ráadásul minden csak németül volt, angol nyelvű segédletet sehol nem láttam. 

A térképen a 6-10 sz alatti helyek olybá tűntek, hogy csak úgy oda ba...rintották volna, hogy legyen ott valami: energia platz, álom platz, stb, senkit nem érdekelt. 

A gyerekek kereshettek egy homokos helyen ametisztet, azonban ezért még külön fizetni kell. 

Rosszul szervezett, drága, főleg gyerekeknek való hely, alig mutat valami érdemlegest, lenyúlásnak tűnik az egész.

Ez az első olyan hely Ausztriában amelyet kifejezetten nem ajánlok (csak feldurrantja az agyát az ember). De hát a helyzetnek én vagyok az oka, alaposabban is utána nézhettem volna. De most talán megkímélek másokat ettől a kellemetlen élménytől. Ez van!














Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése