2024. május 25., szombat

Ausztria, Bécs (Wien), Panzerhalle (Tank Múzeum), SzG3

 

Vissza a főoldalra (katalógus)

beszámoló fotóalbuma ITT látható

Ez viszonylag egy egyszerű beszámoló lesz, ez egy tankmúzeum. Itt abba is hagyhatnám a dolgot, de nem teszem. A legfontosabb információ az az, hogy csak nagyon ritkán van nyitva, évente csak 5-ször, 6-szor. Tavaly már megkíséreltem megnézni, akkor az interneten az az információ volt, hogy csak hétvégenként, vasárnap van nyitva. Oda is mentem 8-án, vasárnap és ekkor szembesültem egy írással, hogy csak minden hónap első vasárnapján van csak nyitva májustól októberig. Én meg a második vasárnap értem oda. A mostani kiruccanásom alatt jutott eszembe, hoppá - az első vasárnap megyek hazafelé és ráadásul Bécsen keresztül. Most 10:00-16:00-ig van nyitva és mintha minden vasárnap (megtekintés előtt érdemes a nyitva tartásról tájékozódni).

Maga a Panzerhalle (a Tankmúzeum) az Arsenal területén található egy külön raktárban. Amúgy nem régi múzeum, 2017 május 23-án avatták fel, mint a Hadtörténeti Múzeum része. Elsősorban az osztrák nehéz fegyverzetre koncentrálnak, ha jól olvastam, minden használt típusból van egy kiállatva, valamint több prototípus is. Abban nem vagyok biztos, hogy az Arsenal területén hol lehet parkolni legálisan, mert az osztrákok rengeteg felirattal, táblákkal pakolnak tele minden területet, abban sem vagyok biztos hogy minden bécsi érti is ezeket, én mindenesetre leparkoltam a múzeum előtt (ott is voltak valami feliratok), de nem volt belőle semmi probléma. Ha valaki biztos akar lenni a parkolásban, akkor parkoljon le a Belvedere mellett lévő Jacquingassén, ott biztosan ingyenes a parkolás és mindig találtam parkoló helyet, onnan az Arsenal (és a Hadtörténeti Múzeum) valamint  a Panzerhalle könnyű sétával elérhető, ugyancsak kéznél van a botanikus kert és maga a Belvedere is. Nagyjából ennyi mondható el róla, ha valakit érdekel ez a téma, akkor azért próbálja meg beilleszteni a programjába. 

















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése